Po latach wiemy doskonale, co kryje się za sprawnością mięśni i dlaczego są one tak ważne podczas seksu. Wiemy też, że również mężczyźni czerpią bezpośednie korzyści ze sprawności swoich mięśni.

Mięśnie dna miednicy ułożone są na dole naszej miednicy (jak sama nazwa wskazuje) i utrzymują na odpowiedniej wysokości nasze narządy płciowe. Pasma mięśni układające się wzdłuż całego krocza utrzymują stabilnie wejście do pochwy, ujście cewki moczowej i odbytu. U mężczyzn mięśnie cewki (będące częścią tej grupy mięśniowej) otulają podstawę penisa.


Mięśnie te, to mięśnie poprzecznie prążkowane, podlegające naszej woli. Używamy ich podczas kontrolowania wydalania - kiedy powstrzymujemy się przed sikaniem i kiedy przemy, żeby oddać mocz.
Mięśnie Kegla to też mięśnie rozkoszy seksualnej - ich kurczenie i świadome poruszanie to rozkosz podczas współżycia i masturbacji. Wspomagają poruszanie łechtaczki w środku, jak również penisa. Kobiety dzięki mięśniom mogą komfortowo donosić ciążę i łatwiej urodzić dziecko, a po porodzie szybciej wracają do formy. Mężczyźni natomiast nie muszą martwić się o jakość erekcji i kłopoty z prostatą.

 

Słabe mięśnie dna miednicy u kobiet oznaczają:

Nietrzymanie moczu
Słabsze doznania erotyczne (rozluźnione wejscie do pochwy)
Słabsze orgazmy (mięśnie nie kurczą się tak intensywnie jak sprawne mięśnie)
Kłopoty w donaszaniu ciąży
Trudność przy porodzie

Słabe mięśnie dna miednicy u mężczyzn oznaczają:

Słabsza erekcja
Kłopoty z oddawaniem moczu (nieopróżnianie pęcherza do końca)
Oddawanie moczu przerywanym strumieniem
Potencjalne ryzyko infekcji prostaty
Słabsze orgazmy
Niemożność kontrolowania erekcji

 

Jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy?


Usiądź na krawędzi taboretu, oprzyj nogi na ziemii w lekkim rozkroku. Wyobraź sobie, że bardzo chce Ci się siku i musisz się powstrzymać. Zaciśnij mięśnie najsilniej, jak potrafisz i przytrzymaj je w tej pozycji licząc do 10. Rozluźnij. Zaciśnij znowu i przytrzymaj licząc do 10. Należy wykonać 3-5 takich serii po 10. A wszystko powtórzyć 3 razy dziennie. Jeśli nie jesteś pewien czy udało Ci się zacisnąć mięśnie, jednorazowo wykonaj ten manewr podczas oddawania moczu. W trakcie sikania po prostu spróbuj się powstrzymać. Poczujesz wtedy swoje mięśnie i będziesz wiedzieć, co zaciskać w czasie ćwiczeń. Pamiętaj, żeby nie wykonywać ćwiczeń podczas oddawania moczu, bo możesz nabawić się infekcji układu moczowego.

 

Kulki zrobią to za Ciebie!


Zwykle mówi się, że ćwiczeń nikt nie wykona za Ciebie. Nie można tego powiedzieć w przypadku mięśni dna miednicy - bo jeśli tylko wybierzesz odpowiednie kulki, ćwiczenia będą wykonywały się same!

 

Kulki waginalne dla kobiet


Najbardziej komfortowe kulki to te, które w środku mają ciężkie kuleczki, obracające sie i wirujące pod wpływem ruchu. Zaaplikowane jak tampon poruszają się w środku, drażniąc jednocześnie mięśnie dna miednicy, które stymulowane zaczynają się obkurczać. Działa to na zasadzie bio-feedbacku, który powoduje, że mięśnie same się kurczą. Nie musimy robić nic, oprócz poruszania się, żeby kulki były w ruchu. Trening z kulkami możemy robić w dowolnym momencie - podczas spaceru z psem, idąc piechotą do pracy, biegnąc na zakupy do pobliskiego sklepu. Najlepsze kulki to te, które są łatwe w myciu, w całości pokryte silikonem, tak jak kulki SMARTBALLS Fun Factory. Takie kulki możemy nie tylko umyć mydłem i wodą, możemy je dla pewności spryskać środkiem do czyszczenia zabawek erotycznych, a nawet sparzyć wrzątkiem.


Kulki dla mężczyzn


Mężczyźni też mogą korzystać z kulek. Na rynku są kulki analne dla mężczyzn B Balls, które nosimy zaaplikowane do odbytu - mają specjalną blokadę uniemożliwiającą wpadnięcie gadżetu do odbytu. Działają dokładnie jak kulki waginalne dla kobiet, w ten sam sposób również utrzymujemy ich higienę. Do aplikacji używamy lubrykantu wodnego (ten na bazie silikonu może niszczyć powierzchnię kulek). Kulki stymulują prostatę, więc mogą być zbyt podniecające dla mężczyzn wrażliwych na tego typu stymulację. Kulki B Balls świetnie działają podczas seksu, potęgując doznania i dając możliwość treningu podczas zabawy z partnerką. Dyskretnie, miło i z dobrymi efektami. Higiena kulek B Balls wygląda identycznie, jak higiena SMARTBALLS.


Sprawne mięśnie dna miednicy są na wyciągnięcie ręki. Wystarczy regularnie ćwiczyć. Powinniśmy ćwiczyć za każdym razem, kiedy sobie o tym przypomnimy, a kulki stosować w zależności od potrzeb - codziennie, jeśli już mamy dolegliwości, które chcemy zmienić, kilka razy w tygodniu - jeśli interesuje nas profilaktyka. Kobiety z tyłozgięciem macicy lub po histerektomii powinny wybrać kulkę pojedyńczą. Takie, które chcą trenować delikatniej, też wybiorą pojedyńczą. Większość kobiet nie będzie miała jednak problemu z użyciem podwójnych kulek. Gdyby kulki wysuwały się i wypadały (co jest możliwe w przypadku bardziej zaawansowanych zmian), warto zainwestować w obciskającą bieliznę i powtarzać trening codziennie przez kilka tygodni, a pozytywne zmiany na pewno będą miały miejsce.

Nie należy stosować kulek waginalnych wymiennie z kulkami analnymi.




Ciekawy artykuł?
Zapisz się do newslettera i otrzymuj informacje o następnych!